Server merges

• announcement_metin2_de_1f8ee8f1c500dc37493a0f72118738e9.jpg

Zomer Server Merge

Beste Community,

Het is tijd om de krachten te bundelen en de wereld gezamenlijk te verkennen – we voegen servers samen en brengen Metin2's spelers nóg dichter bij elkaar. Ontmoet nieuwe bondgenoten en ontdek verse rivalen!

De server merge zal plaatsvinden op 30 juni 2021.

Server Merge

De volgende servers worden samengevoegd:

• Bałtyk + Polyphemos → Polyphemos (Oost-Europees Cluster)
    • Sol + Azrael → Azrael (West-Europees Cluster)
    • Şems + Dolunay → Bagjanamu (Turks Cluster)

Na het merge-onderhoud kun je voor jezelf bepalen wanneer je door wilt gaan met jouw persoonlijke gedeelte van de merge. Zodra je voor het eerst weer inlogt wordt je automatisch in de wachtrij geplaatst voor het merge-proces.

Veranderingen aan de Servers

Oost-Europa De server Bałtyk wordt een wereldbaasserver door de samenvoeging met Polyphemos. Spelers op Bałtyk kunnen de volgende wijzigingen verwachten:

• Het Zielen Evenement wordt geactiveerd na de merge.
    • Het Ritueel van Bloed-evenement wordt gedeactiveerd.
    • Er zullen meer Polyphemos-evenementen speelbaar zijn.
    • De Battle Royale-spelmodus en het Slag om de Vijf Altaren-evenement zullen worden geactiveerd.

West-Europa De server Sol wordt een wereldbaasserver door de samenvoeging met Azrael. Spelers op Sol kunnen de volgende wijzigingen verwachten:

• De Wapens voor Jonge Helden-quest wordt geactiveerd.
    • Er zullen meer Azrael-evenementen speelbaar zijn.
    • De avondspeltijd wordt gebruikt op Azrael.
    • De Battle Royale-spelmodus en het Slag om de Vijf Altaren-evenement zullen worden geactiveerd.

Turkije De servers Şems en Dolunay worden samengevoegd en de gameplay wordt voortgezet op de Bagjanamu-wereldbaasserver, dus spelers die verhuisd zijn kunnen de volgende wijzigingen verwachten:

• De Wapens voor Jonge Helden-quest wordt geactiveerd.
    • Er zullen meer Bagjanamu-evenementen speelbaar zijn.

Wijzigingen aan de Wereldreis Tickets

Eén week na de server merge (op 7 juli 2021) zullen alle Wereldreis Ticket-prijzen aangepast worden.

Hoe Bereid Je Jezelf Voor

Lees a.u.b. de FAQ goed door om jezelf op de juiste manier voor te bereiden voor de merge.

Heel veel speelplezier op jouw nieuwe server! Het Metin2 Team

• Contents [Hide]

Server Merge FAQ Hier lees je alles wat je moet weten over de server merge.

Algemeen

Welke servers worden er samengevoegd?

De volgende servers worden samengevoegd:

• Sol + Azrael → Azrael (West/Oost-Europees Cluster)

Wordt Yang, Won of Gaya op nul gezet?

Nee, al het spaargeld dat je opgebouwd hebt blijft behouden.

Met wie kan ik contact opnemen als ik tegen een probleem aanloop?

Neem contact op met ons Support-team via https://metin2.support.gameforge.com/index.php?fld=nl.

Items/Inventaris

Wat gebeurt er met mijn uitrusting?

Dit wordt volledig overgezet naar de nieuwe server. Jouw uitrustingsitems, huisdieren en rijdieren kunnen gevonden worden in de itemshop opslag na de merge.

Wat gebeurt er als ik vijf karakters heb met volle inventarissen op alle betreffende servers?

Zowel je karakters als je inventaris gaan niet verloren. Alle karakters op je account worden samen geplaatst en beschikbaar gemaakt op het karakterselectiescherm. Hierna kun je alleen nog nieuwe karakters aanmaken als je er minder dan vijf hebt. Alle items worden overgeplaatst naar de itemshop opslag.

Zal de gebruiksduur van mijn gelimiteerde item shop items doorgaan met aftellen tijdens de merge?

Ja, dit kunnen we helaas niet voorkomen. Maar we zullen proberen de offline-tijd van elke server zo kort mogelijk te houden.

Wat als ik een karakter wil verwijderen dat onverhandelbare items in zijn/haar opslag heeft? Verlies ik deze items dan?

Ja, je items worden dan ook verwijderd.

Wat gebeurt er met mijn Drakensteen Alchemie tijdens de merge?

Jouw alchemie wordt verwijderd uit je DSS-inventaris tijdens de merge en in je itemshop opslag geplaatst. Gedragen Drakenstenen worden hier ook geplaatst. Als de merge voltooid is kun je Drakenstenen toepassen op elk karakter op je account als je dat wilt.

Kan ik Drakenstenen met elk karakter verwijderen?

Ja, je kunt Drakenstenen verwijderen en gebruiken met elk karakter op je account.

Kan ik Drakenstenen verkopen of ruilen na de merge?

Nee. Stenen die je draagt kunnen NIET verruild of verkocht worden na de merge. Zorg er a.u.b. dat je de stenen alleen verwijdert met het karakter waarop je ze later weer wilt dragen. Stenen die niet gedragen worden voor de merge worden niet beïnvloed door deze beperking. In dit geval gelden de standaard beperkingen uit het spel.

Wat gebeurt er als ik uitrusting achterlaat bij een NPC om er een 6de of 7de bonus aan toe te voegen?

Als je bezig was om een 6de of 7de bonus toe te laten voegen aan je uitrusting door een NPC, dan ontvang je alle uitrusting en materialen die je bij deze NPC hebt achtergelaten in de itemshop opslag. Als je additieven gebruikt hebt krijg je een aantal Kleine Additieven terug gelijk aan het waardepercentage.

Karakters

Wat gebeurt er als meerdere karakters op de nieuwe server dezelfde naam hebben?

Een naam kan niet gedeeld worden met meerdere karakters op één en dezelfde server. Slechts één van de spelers mag daarom zijn of haar naam houden, terwijl de anderen hun naam zullen moeten wijzigen. Gezien de complexiteit van de manier waarop de server merge werkt kunnen we niet op voorhand aangeven welke karakters gedwongen worden hun naam te veranderen. Als het één van jouw karakters betreft, verschijnt er een pop-upvenster dat aan jou vraagt een nieuwe naam uit te kiezen bij de eerste keer dat je inlogt na de merge.

Moet ik mijn karakter ook hernoemen wanneer het andere karakter met een hoger level een permanente ban heeft?

Ja, het is helaas niet mogelijk om na te gaan of een account een ban heeft of niet tijdens de server merge.

Ik heb heel veel karakters op de servers die samengevoegd gaan worden. Kan ik ze allemaal onderbrengen op de nieuwe server?

Er worden geen karakters verwijderd; ze worden allemaal overgezet naar de nieuwe server. Alle karakters op je account worden samen geplaatst en beschikbaar gemaakt op het karakterselectiescherm. Hierna kun je alleen nog nieuwe karakters aanmaken als je er minder dan vijf hebt.

Hoeveel tijd heb ik om mijn merge uit te voeren?

Na het onderhoud kun je te allen tijden inloggen bij het spel en je persoonlijke server merge uitvoeren. De community managers zullen de definitieve datum waarop jouw server merge voltooid moet zijn aankondigen op het forum. Als je voor die datum jouw merge nog niet voltooid hebt zul je wél je bestaande karakters verliezen.

Ik kan mijn karakters niet langer toewijzen op de website. Waar kan ik ze vinden na de server merge?

Alle karakters worden samengevoegd naar hetzelfde account. Het karakterselectiescherm heeft meerdere pagina's waar je al je karakters kunt vinden en selecteren.

Omdat ik karakters had in verschillende koninkrijken werd ik willekeurig toegewezen aan een koninkrijk na de server merge. Is er een manier om mijn koninkrijk te wijzigen?

Ben je ontevreden met je nieuwe thuis? Geen probleem! Het Koninkrijk Wissel Evenement wordt geactiveerd na de server merge. Gedurende 30 dagen zie je de NPC Heuk-Young in de eerste stad staan. Praat met hem en ontvang één gratis wissel naar een ander koninkrijk per account.

Gilde

Wat gaat er gebeuren met mijn gilde?

Als je karakter zich bevind op de doelserver voor de merge, zal je gilde onaangedaan blijven als voorheen. Echter wordt het gildegebied voor alle gildes gereset en geherdistribueerd zodat iedereen gelijke kansen heeft na de merge. Als je karakter zich op een server bevind die samengevoegd wordt naar een andere, dan worden alle gildeleden buiten de leider verwijderd uit het gilde tijdens de server merge. Ze kunnen later opnieuw toetreden tot het gilde zolang ze maar behoren tot hetzelfde koninkrijk.

Welke servers zijn de doelservers?

De volgende servers tellen technisch gezien als doelservers:

• Server1
    • Server2
    • ...

Mijn gilde bevindt zich op een server die overgaat in een andere tijdens de merge. Wat moet ik als gildeleider doen om ervoor te zorgen dat ik het niet kwijtraak?

Om je gilde te behouden moet je rekening houden met de volgende dingen:

• Je moet in hetzelfde koninkrijk zitten op de gefuseerde server als je gilde.
    • Je gilde moet minimaal drie leden hebben.
    • Als gildeleider moet je minimaal één keer ingelogd hebben in de 30 dagen voorafgaand aan de server merge.

Voorbeeld: Jouw account XY heeft de volgende karakters op verschillende servers: Karakter 1: Koninkrijk geel, gildeleider Karakter 2: Koninkrijk blauw, geen gilde Omdat je twee karakters hebt op verschillende servers die in verschillende koninkrijken zitten, wordt het willekeurig bepaald tijdens de merge naar welk koninkrijk beide karakters overgezet worden op de nieuwe server. Als je overgezet wordt naar het blauwe koninkrijk, wordt jouw gilde in het gele koninkrijk verwijderd omdat het bestaan van een gilde gebonden is aan de gildeleider. Als je liever niet alles wil overlaten aan het lot, kun je jezelf voorbereiden voor de merge door een Kleur der Keizerrijken te nemen en het koninkrijk van het tweede karakter te veranderen naar dat van jouw gilde. Als alternatief hierop kun je ook eventuele karakters verwijderen die zich in het verkeerde koninkrijk bevinden. Dit zorgt ervoor dat je naar het correct koninkrijk wordt overgeplaatst tijdens de merge.

Herverdeling van het gildegebied

Alle gildegebieden worden herverdeeld na de merge. Om ervoor te zorgen dat iedereen een eerlijke kans maakt om te kunnen bieden op de beste locaties, kun je geen gildegbied claimen tot (d)d-(m)m – dus reageer snel en bemachtig jouw favoriete locatie!

Krijgt de gildeleider compensatie voor het verloren land?

Ja, de gildeleider wordt gecompenseerd in Yang voor het land, de alchemist, de smid, de gildebank, eventuele vlaggen en de tempel (allen indien aanwezig) in de vorm van een Yang Bundel die in zijn of haar itemshop opslag geplaatst wordt.

Heeft het gevolgen voor gildes met meer dan 70 leden als het Altaar van Kracht verwijderd is samen met het gildegebied?

Alle gildeleden worden verwijderd tijdens de server merge. Na afloop van de merge kan het gilde nieuwe leden toevoegen zodra het beschikt over land en een altaar gebouwd heeft.

Is met mogelijk om gildegebied kanaalspecifiek te maken? Dit zou betekenen dat alle gildes hun land kunnen behouden.

Nee, dit is niet mogelijk.

Sinds de server merge wordt mijn gildelogo niet meer weergegeven. Is dit een bug?

Nee, dit is geen bug. Je moet simpelweg je gildelogo opnieuw uploaden na de server merge.

Ik ben gildeleider en heb een gildebank. Waar moet ik op letten?

Omdat we je gildegebied verwijderen moet je ook je gildewarenhuis sluiten. Haal dus a.u.b. alle items uit je gildewarenhuis voor de server merge. Items die achtergebleven zijn in het gildewarenhuis tijdens de server merge worden overgezet naar de itemshop opslag van de gildeleider.

Opslag/Itemshop Opslag

Wat gebeurt er met mijn opslag?

Alle karakteritems worden overgeplaatst naar de itemshop opslag. Geen van je items zullen verloren gaan!

Komt er een grotere opslag?

Nee, je opslagruimte blijft gelijk. Alleen de eerste winkelpagina wordt samengevoegd. Als je eerder je opslag hebt uitgebreid worden de items daar ook overgeplaatst naar je itemshop opslag.

Mijn opslagen hebben verschillende wachtwoorden op de verschillende servers. Welk opslagwachtwoord wordt overgezet?

Het systeem zal willekeurig één van je wachtwoorden kiezen. Probeer simpelweg al je mogelijke wachtwoorden uit op de nieuwe server. Anders kan je via de website het opslagwachtwoord opnieuw op laten sturen per e-mail.

Overig

Wat moet ik weten over evolueerbare huisdieren?

Omdat je huisdier een beperkte levensduur heeft en kan overlijden, raden we je aan dat je het voert voordat de merge begint. Als je echt geen risico wilt lopen kun je het huisdier ook in een Transporteer Doos uit de item shop plaatsen zodat je huisdier niet veroudert. Na de server merge vind je het dan in je itemshop opslag.

Heeft de merge effect op mijn in-game huwelijk?

Alle huwelijken worden nietig verklaard. Je Verlovingsring en Yang worden vergoed.

Wat gebeurd er met mijn vriendenlijst?

Je vriendenlijst wordt verwijderd. In tegenstelling tot de familielijst kunnen we de namen in de vriendenlijst niet automatisch bijwerken. Praat voor de merge met je vrienden zodat je elkaar weer weet te vinden op de samengevoegde server.

Hoe kan ik vrienden vinden die hun karakter moesten hernoemen?

De beste manier is met ze te praten voor de merge zodat je elkaar naderhand kunt vinden.

Als ik meerdere accounts heb op de servers die samengevoegd worden, moet ik dan vijf karakters selecteren waarmee ik door wil kunnen spelen?

Nee, je accounts worden niet samengevoegd of verwijderd.

Is het mogelijk om een nieuw account aan te maken op de samengevoegde server of wordt dit geblokkeerd zodat je jezelf alleen via de 'oude' servers kan registreren?

Voorlopig zijn alle servers opengesteld voor nieuwe accounts na de merge.

Kan ik kiezen naar welke samengevoegde server mijn karakter gaat?

Nee, je kan dit niet kiezen. Bijvoorbeeld: als servers 1-5 worden samengevoegd, worden alle spelers automatisch overgezet naar de nieuw aangemaakte server.

Voorbeeld: ik heb een karakter in het rode koninkrijk op server 1 en een karakter in het gele koninkrijk op server 2. Als servers 1 en 2 samengevoegd worden, moet ik dan één koninkrijk kiezen?

Naar welk koninkrijk je karakters overgeplaatst worden wordt willekeurig bepaald tijdens de merge. Na de merge activeren we de NPC Heuk-Young voor een bepaalde tijd die je de mogelijkheid biedt om van koninkrijk te wisselen.

Wat gebeurt er met mijn monsterkaarten? Worden deze getroffen door de merge?

Jouw monsterkaarten worden volledig overgezet. Er zullen geen kaarten kwijtraken! Als je speelde op meerdere servers zullen we je prestaties ook samenvoegen tot een nieuwe set met resultaten op de doelserver.

Na de merge toont de client me hetzelfde karakter meerdere keren op het karakterselectiescherm. Is dit een bug?

Dit visuele probleem kan zich inderdaad voordoen in het begin maar het zou zichzelf op moeten lossen na je eerste inlog.

Wat gebeurt er met mijn brievenbusberichten met of zonder bijlagen?

Alle berichten in je brievenbus die alleen uit tekst bestaan, of ze nou gelezen of ongelezen zijn, worden onherroepelijk verwijderd tijdens de server merge. Items, Yang of Won bijgevoegd als bijlagen aan berichten worden je toegestuurd in GM-berichten na de server merge. Hierna heb je 30 dagen waarin je de bijlage kunt ophalen. Na deze periode worden alle GM-berichten verwijderd.

Wat gebeurt er met mijn Persoonlijke Premium Shop?

Helaas kunnen we je Persoonlijke Premium Shop niet meeverplaatsen. Tijdens de merge wordt het gesloten en alle items worden in je itemshop opslag geplaatst. Yang of Won worden je toegezonden via GM-berichten.